Saturday, March 5, 2011

"pEnULiSaN"

06/03/2011
PRS BHA!!

Alhamdulillah….sekian lama penulisan aku dapat diteruskan…pada kali ini…aku akan menceritakan tentang hari yang lepas-lepas…pada beberapa hari lalu..aku telah terpilih jadi calon MPP…ceh wah!..hebat lah tu konok…hihihi…takda lah besa sak bha…setelah menjelang pengiraan undi…aku sungguh tidak menyangka aku memenangi kerusi sebanyak 107 kerusi…law nak kata jumlah tu byk boleh juak kot….hihihi…sampai sekarang…
Itu sahaja untuk berita yang baik…um…sekarang ceta sal proses pembelajaran lak…aku rasa law aku duduk dalam kelas cam da sak yang kacau pemikiran…jenk..jenk..jenk…x da papa bha…Cuma khayalan…
Persoalan yang sering timbul dalam diri ini…adakah aku layak untuk memegang jawatan itu..kerana sebelum ini aku tidak pernah memegang jawatan…lagipun sebelum ini endak pernah aku m’ghadiri perjumpaan PERKEMASS (persatuan sabah dab sarawak)…
Hal ini aku masih tidak menjumpai jawapannya…aku harap biarlah pada saat itu aku mampu menerima baik atau pun “bad”…Allah sajalah tempat aku memohon kekuatan itu…
Seterusnya, perubahan yang ingin aku lakukan adalah…menjadi sorang yang mampu memimpin diri dan org lain…amin…matlamat aku adalah redha Allah…moga2 Allah melimpahkan berkah-NYA…
Maybe itu sak kot…sory semuanya ttg MPP jak..tapi mmg sukar tuk aku mempercayainya…ceh wah!...aku harap Allah akan member kepandaian untuk memimpin kelak..amin..

Doa pada hari ini..

“Ya Allah, ampunkanlah dosa2ku, keluargaku, sahabat2ku, jiran2ku, dan kamu muslimin dan muslimah…”
“Ya Allah, berikanlah aku pengetahuan tentang bagaimana untuk memimpin agar aku tidak merasa diriku ini begitu teruk dan jangan Engkau ya Allah, memberikan pengetahuan itu sehingga aku lupa diri…”
“Ya Allah, pertemukanlah aku dengan wanita yang mencintai, mengasihi dan merindukan-MU…agar aku turut merasainya…”

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification